راه نرفته مدارس در آموزش مهارت های اجتماعی

مقصود فراستخواه عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت وگو با وزیر آموزش‌وپرورش ، راه نرفته مدارس در آموزش مهارت های اجتماعی و ۹ خط مشی ضروری برای ارتقای آموزش و پرورش را تبیین کرد .

به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ در ادامه سلسله برنامه‌های استودیو الفبا، مقصود فراستخواه جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در  گفت و گو  با سید محمد بطحایی در نشستی صمیمی ، به بررسی اهمیت نقش وزیر آموزش و پرورش در نظام تعلیم وتربیت و خط مشی های ارتقای آن پرداخت.

در این نشست وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به کاستی‌های نظام آموزشی کشور اظهار کرد: به‌عنوان یک شاگرد در دستگاه تعلیم و تربیت تلاش کرده‌ام که در طول سال‌های خدمتم از معلمی جدا نشوم، بسیاری از کاستی‌های آموزش‌وپرورش را قبول دارم و متأسفانه امروز آموزش‌وپرورش تنها در سیطره دانش بر لایه حافظه محوری تأکید می‌کند و انرژی دانش آموزان، معلمان و والدین در سطحی‌ترین لایه دانش نگه‌داشته شده است و از آموزش مهارت‌های اجتماعی و سبک زندگی دور شده‌ایم.

متن کامل گفت و گو را در لینک زیر دنبال کنید:

http://www.medu.ir/fa/news/item/671470

برچسب ها: